tisdag 31 augusti 2010

Kvällens nattning!

Barnen ligger i sängen.
Milton har dom sista kvällarna somnat på studs, medans Thea ligger och snackar, skriker och skrattar om vart annat.

Nu är sovrummet näst intill klart!
Har ioch för sig känts så ett par dagar nu men så har arbetet stått näst intill still oxå.
Nu är det lite, lite slipning av sänggaveln och typ 2 skruv som fattas.
Gardiner och sängkappa ligger på strykbrädan och väntar på att stykas och rummet skall dammas av.
Jag hoppas så innerligt på att hinna fixa detta ikväll, dock beror det på barnens säng gång.
Somnar dom på studs är det ingen fara!

Älskade Sholan har dissat min sänggavel ett par dagar här nu men idag när jag fått skurat rent den och ställt den på plats så kunde hon ju erkänna att det blev super fint.
Mamma erat rum ser lite gammaldags ut.
Men på ett snyggt sätt, massa vitt, lite lyxig tapet och massa trä.

Tror att det är en bra komplimang från henne.
Eller så fjäskar hon bara in sig för att jag skall jobba på och börja med hennes rums byte och renovering!!
Har lovat att byta rum och tapetera så fort jag är klar med vårat.

Har varit ganska så nervös över hur maken ska känna inför vårat rum.
Det är egentligen inte alls hans stil.
Men i dag när han kom hem och såg sänggaveln på plats sa han att rummet kommer bli super läckert när allt är iordning.
Det är skit snyggt älsklingen!!

Den komplimangen har jag bara väntat på.
Så skönt att veta att han oxå kommer att trivas i vårat "nya sovrum" och inte bara jag.
Tapeten som vi satte upp var ju absolut inte nåt maken hade valt om han hade kunnat.
Och det fick jag minsan veta när han okejade den.
Det finns ett gästrum hette det då ;-)

Nu ska jag skicka iväg lite dessert recept till en gammal väninna som skall ha middags bjudning på fredag och bad om råd.
Missade det igår kväll pga en massa misshaps men nu ska jag ta itu med det innan jag glömmer igen.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar