lördag 7 augusti 2010

Som vanligt

är det nattningstid och jag tar mig lite tid för en uppdatering.
Maken har jobbat första veckan igen efter semestern.
Jag och barnen har klarat av första veckan av inskolning.
Räknar det som att båda barnen har inskolning då Milo bytt avdelning och jag inte riktigt var säker på om det skulle gå bra eller ej.
Men det har gått över förväntan för båda 2.

En dags tur till Ullared med mormor och övernattning i gbg är avklarad.
Väl hemma igen fortsätter man snällt med tvätt, städ och rivning av väggar.
Nu börjar det likna nåt där inne.
Kommit så pass långt så det är dags att börja spackla väggar inför tapet uppsättning och målning.
Lite golv kvar bara med det får bli när sängen blivit flyttad.
Och det sker nog inte ikväll.

Här hemma har jag börjat släppa in hösten.
Levande ljus, nya fina chokladbruna kuddar och gardiner och kommit upp i storarummet och jag bara myser.
Solen har ju visat sin frånvaro länge nog nu för att det ska kännas som sommar så jag välkomnar hösten med ett stort leende :-D
Kanske skulle ta och öppna en flaska vin och mysa med medans en spacklar, för det är nog det jag tänkt ägna kvällen åt!!


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar