onsdag 18 augusti 2010

Vård av sjuk Fru!

Det är maken hemma med idag ;-)
Mådde väl inte riktigt tipp topp idag när jag vaknade trots att jag kände mig lättare både i sinnet och i bröstet.

Milton fick gå till dagis och hemma var jag, maken, Thea och Shola.
Inte så länge för sedan stack jag, maken och Thean iväg och beställde pellets och sand till barnens sandlåda.
Man vet inte riktigt när kylan bestämmer sig för att komma så hellre veta att man bara kan starta upp elementena istället för att behöva ligga och frysa i en vecka innan pelletsen kommit.

Lite mat handling och skor blev det shoppat under turen ute.



Familjen boots blev det ;-)
Jag har nog aldrig ägt ett par innan men har vart sugen ett tag så nu slog jag till.
Innan min storlek tog slut.
Dock valde jag mellan ett par dyrare och dessa, men utifall att jag inte kommer att använda dom så är det bättre med dom billigare och slippa få ångest!!

Ett par super fina till Thean blev det oxå.
Självklart dom blommiga - tillsammans med en ny kjol, strumbyxor och benvärmare så kommer hon bli super söt!!

Miltons var vi lite tveksamma till först men efter att rådfrågat i butiken och kollat hur herrarnas boots ser ut för iår bestämde vi oss för att slå till.

Milton man såg skorna och sa - snygga kor!!
jo om dom vart gjorde i skinn hade dom väl vart snygga kor ;-)

Middagen står i ugnen och det blir musslans kyckling gryta med ris och sallad.
Så gott och länge sedan vi gjorde.
Tänkte testa tidig middag ett par dagar här nu och se om ungarna äter bättre!

Nu blir det till att duka bord och ropa in alla på middag!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar