lördag 14 augusti 2010

Mor och Dotter!

I Början på veckan beslöt sig stora tösen för att klippa Kleopatra lugg...
Ni vet sådan där stor fin lugg som bara passar vissa typer.
Inte mig.
Jag har försökt!!

Dottern däremot passar fin fint i det.
Inte många minuter efter att luggen var klippt började blinkningarna med ögonfransarna och socker söta ord för att få mamman att ge med sig om att färga håret svart!!

Hmm ja jag är inte den hårdaste mamman i stan..
Härromkvällen när vi åkte och veckohandlade slank det ner ett paket svart till dottern och ett ljusbrunt till mig själv.

Tillsammans färgade vi håret, slipade spackel från väggarna och gick sedan ner och lurade maken ;-)
Riktigt roligt.

Shola fick gå ner till pappan med en handduk runt huvudet och hunden i famnen för att "be om hjälp" med att ta loss handduken.
När maken snäll som han är tog loss den skrek han ( precis som jag sagt) men vad har du gjort barn ;-)
Då sprang mamman ner för trappen in i rummet med sitt bruna hår fladdrandes och skrek lite halv hjärtat - vad har hon gjort?!?!!!

Sedan brast vi alla i skratt när maken uppdagade lurningen!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar