söndag 22 augusti 2010

Är det nu man kan kalla sig vuxen?!?

Sitter uppe ensam medans resten av familjen sover.
Min absolut sista kväll som föräldrarledig.
Oj.. Jag har eg inte ens tänkt på det dom sista dagarna men imorgon är det dags för mig att begee mig till arbetsförmedlingen och söka jobb!
Iallefall börja med att skriva in mig.
Sedan får vi se hur lång tid det tar innan man har nya rutiner.

Känns så otroligt konstig, är ju alldeles för länge sedan jag var i arbetstagen.
Och nu är det dags igen.
Roligt!!

Ska bli så skönt att äntligen få komma ut och träffa lite vuxna.
Att bidra på ett helt annat sätt än innan.
Att dela mer på hemma fronten.


Imorgon blir det en ganska hektisk dag för oss.
Barnen skall som vanligt till dagis och skola.
Jag och maken får besök av våran advokat tillsammans med en elektriker som skall kolla att den offerten som vi fått in stämmer antar jag.
Mycket påtryckning har det varit på advokaten det sista men nu äntligen har han fått tummen ut.
Och förhoppningsvis går det snabbare nu än tidigare.
Jag hade ju hoppats på att få allt löst innan jul..
Men så är jag ju optimist oxå!


Stora tjejen skall till läkaren imorgon oxå och undersökas för ev astma..
Får vi se hur det går.

Nu är jag riktigt riktigt glad över mitt plast kort som det står körkort på ;-)
En sådan här dag hade vart helt omöjlig att genomföra innan.

Nu ska tv stängas av och jag ska lägga mig och läsa lite Bella och Edward innan jag somnar.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar