torsdag 2 september 2010

Tadam!!!!!

Sovrummet blev helt klart i morses!
Kl 5 innan maken stack till jobbet fick han hjälpa mig att flytta sängen på plats så att jag under dagen kunde bädda, damma,fixa med tavlor osv.

Självklart är det bara 100% klart just för tillfället.
Man hittar alltid nya saker och kommer på att den där saken ska hänga på den där väggen.
Men annars är det klar och jag är så stolt.
Mitt arbete i sovrummet är klart!!


Före                                                                          Efter
På före bilden kan man i högra hörnet /sidan skymta en brunsak. Det var den inbyggda garderoben som vi har plockat ut.



Före                                                                                     Efter            

Väggen där huvudgaveln tidigare var har fått en urhärlig fond tapet i en ljuvligt turkos/guld/brun färg, Som funkar alldeles perfekt med det vita träiga som Shola uttryckte det!!                                              

Före                                                                          Efter           
Bakom dörren stod tidigare våran byrå som numera bor på fondväggens vägg. Istället för en byrå fick väggen bli en garderob, med gardiner framför. tyvärr visade det sig att gardinerna som jag hade tänkt mig var för korta och kommer därför att bytas ut om ett tag. Jag brydde mig inte ens om att hänga upp alla när jag märkte att det inte funkade. Men tanken kan ni kanske se?!?                                                         



Sist men inte minst kommer en bild på min sänggavel som jag hyvlat och hyvlat och hyvlat på.
Den har stått nere i garaget sedan vi flyttade in och jag har inte haft en tanke på den.
Kanske berodde det på att nåt pucko hade spickat gips över hela dörren och det var väl en slump att jag "hittade" den.
Sen att det under gipset var den mest fantastiska färg som passar in helt perfekt i rummet gör ju bara saken bättre!

Linda är mycket stolt och glad över sitt urläckra sovrum!


Linda

4 kommentarer:

  1. Mycket fint min vän! Helt underbar fondtapet! Passar in i rummet och är så du. :-)
    Det va riktigt fint med sänggaveln!
    Du är så duktig Linda!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. tack vännen :-) Blev det en bra visning på alltihopa som du beställdE??

    SvaraRadera
  3. Såååååååååååååååå fint=)

    SvaraRadera
  4. Det blev en super duper bra visning! Hoppas att jag kan få se det live snart. :-)

    SvaraRadera