torsdag 9 september 2010

Medans maken är ute och leker

Sitter mamman med en dödstrött kille i soffan och räknar ner minutrarna tills det är dags för läggning!
Lillgrisen sover redan.
Milo man höll på att somna mot min axel för 10min sedan men kom på att han skulle upp och dansa först och sedan var det kört!!

Igår var en smått händelserik dag.
Medan jag och Maria väntade utanför dagis på att kunna lämna barn var det en massa stök i huset vid dagis som förvånade mig,..
Klientellet som bor där är inte av bästa sort men jag har inte haft problem med det förrens igår.
En nerdrogad man som sprang runt och välte ut en väska fylld med mediciner!!
Förhoppningsvis fick han med sig allt när han gick.

När vi sedan kom ut från dagis tog vi oss en snackis med Petra. Hon satte sig sedan i sin bil och skulle köra iväg, men tog sällis med oss en bit, i krypkörning och med fönstret nerrullat för att kunna snacka.
Då kommer det ytterligare en påverkad man  med en bauta stor kofot i handen viftandes och försöker ta sig in i Petras bil på passagerar sidan!!!
Som tur är blir han avskräckt av deras inte allt för stora bullmastiff som sitter i baksätet.
Vi börjar genast ana att nåt inte är som det ska och slänger oss på 112 knapparna.
Anmäler hela incidenten och lyckas efter många samtal med polisen få fram reg numret.
Polisen ringer senare tillbaka för att berätta att vederbörande sitter på förhör och dom skall försöka få fram vad som skett.

Imorses ringde jag tillbaka till polisen för att se vad som hänt. Får då ett stort tack för hjälpen och infon att personen ifråga var efterlyst och sitter numera och skakar galler (polisens ord)!!

Årets goda gärning. :-)

Behöver jag skriva att jag och Petra kontaktat kommunfullmäktige ordförande i staden vi bor i, rektor, dagis osv för att se hur man bör gå tillväga för att klientellet skall bytas ut i husen det handlar om!
En kontakt med tidningarna kommer oxå att tas!!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar