onsdag 15 september 2010

I val tider

Nu till nåt som inte alls har med inredning att göra. Åh andra sidan pysslar jag alldeles för lite med inredning för att det enbart skulle kunna vara en inredningsblogg, för att kunna fylla upp bloggen får det därför handla om barnen, sjukdommar osv och nu även valet som stundar oss.

Som jag alltid gör innan valet så sätter jag mig inte alls in i det förräns ca 1 vecka innan det ska röstas.
Igår kväll fastnade jag vid Tv4 utfrågning - undrar om programmet inte hette nåt liknande till och med.

Jag förvånades ganska snabbt över att man tog upp frågor som innan varit ganska tabu att diskutera så som invandringen och hur man skall lösa det.
När politikerna svarade - den jag mest förvånades över var när Jan Björklund svarade - då blev han kallad främlingsfientlig av programledaren, och hon nästan tryckte på för att han skulle känna sig obekväm.

Just denna programledaren behagar jag inte ens kolla upp namnet på! Då jag blev otroligt störd över att politikerna inte ens ska kunna svara på hennes frågor utan att få denna otroligt ovanliga kommentar slängd i ansiktet på honom...

Hur kommer det sig att man inte skall kunna diskutera exempelvis invandringen som endå är en ganska viktig fråga att ta upp, utan att det blir förskoleklass kring det hela. Det är en fråga som berör men samtidigt så tabu att man vet inte om man ska våga säga vad man tycker.
Är främlingsfientlighet det nya rasist??
Skall det vara ok att kunna slänga det ordet i folksansikten för att dom pratar om nåt man själv inte gillar??
Ska jag bli kallad främlingsfientlig pga mitt inlägg nu??
Eller är mitt inlägg ok att skriva om...

Hur jag ska rösta i valet blev absolut inte klarare efter detta program.
Utan mina undersökningar kring dom olika partierna får fortsätta under veckan så jag kan rösta med gott hjärta!!!

Hur kommer du rösta?

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar