torsdag 1 juli 2010

Solsken över Svanarnas holm!

Idag skiner solen över oss igen, och jag är inne och skurar kök!
Efter Ikea turen igår kom oväntade krafter till att göra en riktigt rensning i köket.
Gammal slitet och saker som inte rörts sedan vi flyttade in kastas med glädje för att göra plats för det som faktiskt används.

Nya spisen som är skinande ren gjorde nog att lusten föll på lite mer.
Jag måste ju ha någon städ sjukdom.
Vi har det definitivt inte smutsigt hemma. Men stökigt jaha det är det verkligen.
Saker har inte sin rätta plats, mycket som behålls mest av sentimentala skäl.
Att sen vara konstant sjuk och ha 3 barn plus hund och make som ibland blir mitt substitut barn gör väl att rensning och att hålla ordning inte är lika lätt.
Nu har jag iallefall konsentrerat mig på ta ett rum i taget och göra det på riktigt - från början till slut!
snart är skåpen torkade rena och saker och ting har bytt plats med varandra.
Ge mig en timme eller så till så ska symaskinen på plats i köket och jag skall sy om ett par gardiner.
Och såga till en gardinstång.
Maken får ju inte riktigt tummen ut.
Ev sågar jag till mitt nya krydd"ställ"/ kryddförvaring  oxå.

Nu går Spotify på datorn och jag skall sakta men säkert fortsätta, en kopp kaffe och knarktabletterna.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar