lördag 17 juli 2010

Barnfritt !

Äntligen hemma igen efter ett par underbara dagar i Järvsö för att hälsa på hos maken dotter Amalia.
Ett par varma dagar med gott väder, bad och lek!


Kom hem sent på onsdag kväll, sov i våra egna sängar vilket var fantastiskt skönt, på torsdag morgon stack barnen och jag till Göteborg för att lämna barnen ett par dagar hos mormor och morfar.
Lite andpaus för mamman och pappan som är välbehövlig.


Fortsätter med staket byggandet som tar alldeles för lång tid enligt min smak.
Ett sovrum som skall genomgå en total förändring.
Jag har idag slitit med att plocka bort ett klickgolv, inget svårt i det dock var arbetet under värre än jag trodde. Där låg en gammal plast matta från gud vet när som var helt sönder torkad.
Mängder med kokhett vatten och en spackelspade så har jobbet ändå gott relativt smärtfritt.
Halva rummet är färdigt och andra halvan får nog snällt vänta tills imorgon.

Inlägget skrevs igår.Kom aldrig så långt som att publicera det!!
Så slut i kroppen idag så det finns inte.
Sista dagen med barnledigt, imorgon hämtas smådjuren hem.
Golvet i sovrummet är snart klart. All plastmatta är nästan borta. Och nu ligger man på knä med en stålborste och t-sprit i handen!

Skall försöka hinna med att bli klar tills ikväll så vi kan sova i vårat rum och ev hinna med att dammsuga av hela övervåningen innan busarna kommer imorgon.
För tillfället sitter jag riktigt gott i soffan och undrar om jag någonsin kommer upp igen.
Tror dock att vilja att bli klar är starkare än begäret på att slappa.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar