torsdag 8 juli 2010

Sovrumsplanerande

Sovrummet här hemma ser ut som hej kom och hjälp mig.
Hål i väggarna efter alla hyllor, tavlor osv som suttit där inne.
Alla lister är borttagna och vi har kikat under laminat golvet som ligger där i dag.
Där fick både maken och jag mig en glad överraskning.
Jag som absolut inte trodde att min make skulle gilla tanken på att riva bort ett ok golv och ställa sig för att slipa ett gammalt plankgolv.

Ja just det, ett underbart gammalt plank golv som skall bli vitlaserat.
Så fint.
Dock hindrade han mig från att rusa fram i 220 knyck som jag brukar.
Denna gången skulle vi göra det i den ordning och takt som maken önskar.

Det pirrade i både fingrar och tår på mig att bara få riva ut skiten och skrubba rent golvet som ligger under.Men jag lovade att göra som maken önskade denna gången och då är det bara att bita ihop.

Istället sitter jag och letar tapeter till en fondvägg i sovrummet, med färger som jag tycker om nu och som jag tyckte om för ca 10 år sedan, Och förhoppningsvis tycker om om en si så där 5-10 år.




Turkost och brunt har alltid varit en favorit. Tillsammans med dom mörka trämöblerna som står i sovrummet, mina bruna gardiner som skall upp, ståldetaljer, och murriga lyktor så tror jag att någon av dessa tapeter kommer att fungera!

Jag tror att den övre redan är en favorit hos mig men jag måste kika på den på riktigt och känna efter.


Sitter och försöker övertala maken, som nu sover, om att låta mig och stora tjejen ta bauta bilen och åka till Ullared.. Hoppas han har sovit fram ett bättre svar än det jag fick innan ;-)
Eller rättare sagt ett bättre svar och ett kort att handla på!
Håll tummarna för oss.
Det pirrar i magen att få gå ut och köra och få en mysstund med älsklingsdottern.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar