söndag 4 juli 2010

I nästan 1 år












Har vårat sovrum , alltså mitt och makens sovrum fått se ut som det ser ut. Bildbevisen är hemska. Fotade för kanske ca 20 minuter sedan då jag beslutade mig för att sätta igång och packa ner hela rummet.

När vi flyttade in hade det tidigare i just detta rum bott en tonårskille , med en stor racerbils bård på hela väggarna.
Den slet jag ner samma kväll som vi flyttade in.
Sedan har jag velat fram och tillbaka över hur rummet skall se ut. Köpt in lite kuddar, ramar, bilder och annat smått och gott som är tänkt att det skall vara i sovrummet när jag väl kommer på hur det skall se ut.
Nu hade jag nog bestämt mig, tror jag.

Men undertiden så sätter jag igång med att packa ner allt. Spackla igen alla hål, och bannlyser mig och maken från sovrummet ett par nätter tills det är färdig spacklat och slipat.
Sen får vi se vart vi hamnar och hur tanken blir.

Drömmen är ju iallefall pärlspont antingen på 1 vägg och helst tak eller alla väggar och tak. Dock får vi se vad som sker under vägen.
Nu ska här iallefall nattas färdigt barn och sen packas ner. Lister , fönsterfoder osv ska även det slipas och målas.

Ett kvällsprojekt när man inte pysslar med utsidan får det bli.
Alltid trevligt när man kan byta projekt när man tröttnat lite på det ena.

Ha en underbar söndags kväll i värmen.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar