fredag 2 juli 2010

Fredags kväll

Makens sista arbetsdag och jag hade tänkt öppna en flaska bubbli, men icke då.
Liseberg med jobbet och en påse med natta mat till frugan på vägen hem.

Ok gubben - du är förlåten.
Vem säger att vägen till en mans hjärta går genom magen??
Det gör den hos mig oxå.. Ibland.

 Barnen sover sött nu.
Milton man krånglade ett tag och ville berätta en massa saker.
Sprang upp och ner ur sängen , öppnade sin dörr och lät som en riktig viktigpetter
Nlinda, Nlinda, NLLLINDA!!

Så höll han på ett tag, skulle läsa bilböcker, prata med Thea, visa mig vilka leksaker som tillhör lillasyster osv osv.

När kusten var klar gjorde jag fejt iranie ris, såå sugen på iranskt ris med berberries och saffran.
Dock var berberries slut så det fick bli saffrans ris med pistagenötter och en klick yoghurt.
Mums för magen.

Nu sitter jag mest och letar efter tv kontrollen som försvunnit.
Balkongen tänkte jag städat när barnen lagt sig men med en kopp fine kaffe och en timme mellan Theas läggning och Miltons läggning hjälptes jag och Milton man åt att städa.
Skurade balkongväggar och kastade skräp.

Sitter med minsta barnet ihop rullat vid fötterna.
Dock ingen höjdare och trots att han är söt så åker han snart ner.
Ligger och släpper små fisar , bläk- urk.

Nä nu ska jag leta klart efter kontrollen. Sopa av balkong golvet och dricka cider.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar