onsdag 30 juni 2010

Nattning pågår!!

Nattningen är i sitt essä.
Tystnaden råder i hela huset.
Hoppas det stannar så en stund, gärna hela kvällen och natten.

Ikväll blir det i säng relativt tidigt som dom sista dagarna.
Har en god vän som ligger på nattduksbordet och bara väntar.
Vännen heter så mycket som - När jag hör din röst.
Och är en av böckerna från Twilight filmerna.
En riktig kärleks, pirr i magen ,fjortis bok.
Men åhh så bra.


Dom sista kvällarna har jag väl lagt mig runt 21 enbart för att hinna läsa en stund innan det är dags att släcka ner och sova. Risken för att inte höra varken barnen eller den skrikande gris hunden blir större ju längre jag ligger vaken.
Inatt vaknade jag av en make som bonkade mig på armen och tyckte att hund fan ska upp och mysa.
Ja han ligger på min arm i sängen.
Han är fortfarande en bebis!!
Och får allt ligga där en stund till.

Stora tjejen är på sommar lov i Gbg.
Själv inväntar jag makens semester som börjar på måndag. Flera veckor tillsammans.
Dotterna ringde hem  berättade att idag var en stor dag!!
Aj aj aj karamba - en sådan dag som man helst ville skulle vänta nåt år till.
Men icke!
Ja ha då är det bara att inse att en lilltös inte är så liten längre.

Shopping i Gbg har det blivit idag oxå.
En tur med bror min till Ikea tillsammans med Thea grisen.
Lite nytt nödvändigt ont, en onödvändig ont väska och resa hem igen för att köpa en spis med maken då våran helt plötligt började brinna igår och släckte ner hela huset.
Nu mera står det en snygge spis i köket som INTE slutade tillverkas 1993!!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar