måndag 21 juni 2010

Manic Monday

En måndag som inte brukar vara som den bör.
Maken har varit hemma med föräldrar ledighet idag istället för på onsdag då jag hade en massa saker som skulle bli gjort.

Nu är det gjort och jag har både lite ångest och fina tänder ;-)
Shola och en kompis har vart iväg till badhuset här i stan, sen blev det översovning och snart är det dags för Milton man att gå och lägga sig.

Mamman ska väl försöka läsa lite, ta lite disk och ev om solen och värmen fortfarande ligger på försöka gå ut och fortsätta med staket!

Idag har grannarna haft hit sitt försäkringsbolag då 2 av våra trän bestämde
sig för att ruttna och rasa kl 7 imorse,
det ena hänger bland en massa andra små träd och det andra ligger
ganska snyggt över grannarnas tak :-o

Jag trodde att dom (grannarna alltså) hade trillat och drämt i skallen imorse när jag hörde dunder och brak och såg ett träd falla,...
sen vart det tyst och jag insåg ganska snabbt att det där nog hade skett på naturlig väg!

4 dagar kvar så kommer älskade syster yster med make och barn och hälsar på ett par dagar.
Längtar efter dom alla och det ska bli en mysig midsommarafton och namngivningsfest.
Hoppas på vackert och soligt väder så man förhoppningsvis kan vara utomhus.
Kanske man skulle sätta sig och fixa lite med menyer och annat smått och gott kring helgen som kommer?!?
Är väl på tiden att sätta igång nu.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar