fredag 25 juni 2010

Midsommarafton


Midsommar afton är snart över. Firandet är klart för våran del och nu står vi med bestyren inför morgondagen då det blir namngivningsceremoni för både Milton man och Thea grisen!

Bättre sent än aldrig säger man ju.
Många kom med ursäkten att man var upptagen på annat håll och vi hade valt ett dåligt datum osv.
Men dom som kommer kommer utav kärlek och önskan och viljan att närvara!
Blir inget jätte ståhej utan litet och gemytligt.
Precis så som vi vill ha det.

Mitt upp i alla bestyren fick syster, hennes make, min make och min systerdotter sticka iväg till akuten då Shola och kusinen gjort konster på studsmattan och systerdottern hamnat knasigt på nacken/huvudet och är nu inne och röntgas.
Ett bättre slut på kvällen hade man ju kunnat önska sig!!

Någon dans runt stången har det inte blivit för våran del idag med god mat och gott sällskap i en underbar sol har vi fått.
När dom övriga gästerna som inte skulle sova över åkt passade vi på att slänga upp lite mer staket.
Gick utav bara farten och tyvärr fick vi avsluta arbetet pga virke och skruvar tog slut.

Tack syster yster och make för den underbara hjälpen.
Är guldvärt!!

Nu ska jag titta lite på film och invänta resten av familjen som förhoppningsvis kommer hem snart.
Hade velat ringa och kolla läget men sist jag gjorde det blev maken nästan utkastad av en stor biffig vakt på akuten ;-)
Så det gör vi inte om!!

Önskar er alla en fortsatt underbar midsommar helg!
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar