söndag 13 juni 2010

Stormvindar och Ikea

Jo gårdagen spenderades till visst del i Stenungsund med makens jobb som hade sommar avslutning mitt vid havet i en gammal båtkojja.
Stormar så jag var snurrig tills långt in på natten. Godmat, tevligt sällskap men uselt väder.
Precis som det brukar vara!

Efter ett par timmar begav vi oss till mamma och pappa då mor min fyllde 59 år igår.
Grattis igen lilla mamsen.
Lämnade barn och hund och drog till Ikea.
Makens favorit stället..
Inte!!

Men det gick någorlunda smärtfritt.
Kom hem med det vi skulle ha och lite till.
Blev skåpen som jag hade tänkt, en ny matstol till Milton man.
klädslar till Ektorpen.
Dock inte dom bruna som jag visade, Jag betalar inte 2300 per klädsel..
Nää det gör jag faktiskt inte.
Jag köpte vita istället, och färgar dom bruna.
Makens smarta ideé.
Och om allt går som det ska så köper vi fler vita klädslar och färgar i roliga färger.
Typ grått ;-)

Ikea gör ju nu reklam för dom sänkta priserna på Ektorpen.
haha joo visst är stommen sänkt. Men klädslarna har fått hutlösa priser.
summa sumarum - samma pris som innan!!
Bra reklam trick Ikea!

Nää nu kanske man ska sätta fart och få städat lite medans maken och dottern är och handlar..
Plötsligt har man en massa kartonger och plast överallt.
Jag undrar varför :-P

Linda

1 kommentar:

  1. Hej och tack för dina rader!

    Golvet är verkligen underbart och med det så behöver man knappast så mycket mer ;)

    Vad bra av dig att ta tag i fotograferingen det måste vara uppskattat!

    Ha en fin kväll!
    Emelie

    SvaraRadera