onsdag 16 februari 2011

Ny vecka, nya händelser.

Denna veckan har inte vart så där toppen bra.
Mestadels av veckan är kvar så jag hoppas på att den bara kan bli bättre.


Stora tösen rasa omkull här i måndags, Helt från blå himmel.
Hon skulle komma och hjälpa mig i köket och medans hon närmar sig pratar hon med mig.
Precis vid tröskeln "ramlar" hon.

Jag trodde först att hon skojat med mig och skulle låtsas slå sig.
Sen märkte jag att hon inte rörde sig. 
Alls!!


Ögonen bara stirrade rakt ut i tomma intet och hon såg riktigt läskig ut.
Vilken panik jag fick.
Ungen hade svimmat. Och föll handlöst ner i golvet, gjorde en volt på vägen ner och det är ju tur att hon inte skadade sig mer än hon gjorde.
I det fallet så här i efterhand hade det kunnat gå riktigt illa.


Tankarna har cirkulerat i huvudet på mig i efterhand om vad det var som hände, om det verkligen var svimma hon gjorde eller om det vart nåt annat.


Igår fick hon gått iväg och gjort EKG och tagit lite olika prover.
Enligt läkaren så var allt i sin ordning och vi kan sluta oroa oss.
Lättare sagt än gjort!


Igår kväll visade det sig att Miltons favorit blöjor tagit slut
 - ja han har favvo blöjor.
Dom andra som  vi hade är up and go variant men han vägrar att använda dom.
Så han fick valet att sova i kalsonger eller i blöjan. 
Han valde kalsonger...
Klädde sängen med plast och handdukar utifall att olyckan skulle vara framme.
Natten har gått perfekt. Han har klarat sig helt galant!


Så stolt över min numera snart stora kille, så duktigt att skifta över natten så där bara.


Nu är det dags för mig att åka till läkaren och sedan besiktiga bilen... Igen!!


Linda

1 kommentar:

  1. Men herre gud ja! Förstår att du oroar dig, annan sak om man själv svimmar för att man har feber eller vad det nu kan vara, men äns barn. Klart man nojjar.
    Hoppas allt är bra nu!

    Kraaaam Tina!

    SvaraRadera