onsdag 2 februari 2011

Ett Innerligt tack till dig

Fröken Thea!!


En kväll hemma hos oss. Med hörselskydd, favoritboken och kvällsmys i pyamasen

Satt mig i soffan och tanken slog mig - Hmm va konstigt att Thea aldrig kissat i soffan..
Flyttar mig en millimeter och vad känner jag.
EN stor blöt fläck som kom från Fröken Thea som suttit nakenfis i soffan.
Kanske var det därför hon flyttade på sig.


Sitter med 2 riktigt trötta ungar i soffan som blev väckta från vilan på dagis.
Idag har vi haft mer tid då jag hade ett ärende till Göteborg.
Ca 1½ timme kostar runt 400 kr.
Då får vi betala för 30 timmar i veckan men bara nyttja dessa 1½ idag.
Visst i extremfall , men annars får vi denna månaden betala för 30 timmars veckor men barnen får bara gå 15.
Inte riktigt rättvist tycker jag.

Fint dom har löst det dom som bestämmer hur det ska fungera.

Milo man skulle nog kunna däcka vilken sekund som helst.
En maska ti - flaska Välling så sover han, Garanterat.
Så ser kvällarna ut hos oss när det inte sovs på dagen.
Nu gnider han sig i ögonen och gäspar..
Sen är det bara Thean kvar.
Konster maja..

Nä om man skulle fixa den där maska tin och hälla upp en kopp med kaffe!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar