söndag 27 februari 2011

Ljuvliga Lila


Efter att ha suttit och virkat på en del projekt fick jag för mig att prova på att sticka istället.

Har planer på ett kommande projekt inom stickning men ville värma upp mig lite först och ev minnas lite från förr.
Jag har alltid tyckt om handarbete.
Och pysslade en del med det i min ungdom...
Va härligt det lät då.
Gammal som gatan är en.

Efter att ha köpt hem garn, stickor och mönster blev det dessa små tossor.
Eg var dom tänkta till Thea .- Som har ärvt mammans fötter och ligger på en 20 i storlek trots att hon blir 2 i år.
Dessa skulle kanske passa bättre till en med storlek 18-19.

Håll utkik, Tanken blev ju nu då att lotta ut dom.
Färgen kommer inte alls till sin rätt.
Detta kort är utan blixt, med blixt blev dom ljusblå vilket inte stämmer för 5 öre.
Färgen är lik en underbart lila ljung.



Funderar även på att provsticka dessa i vuxen storlek. 
Hur gosiga som helst i Ullgarn.
Varmt och gott om fötterna.


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar