fredag 11 februari 2011



 Hemmagjorda krukor






Nu med frön i och celofan som tak


Utanför är det snöoväder. Snön bara yr runt.


Inne tvingas vårkänslorna fram.
Pastellfärgade löpare, ljus och gardiner har satts på plats.
Nu har jag även börjat med detta årets frösättning.


I förrgår kväll passade jag på att göra egna planteringskrukor av gammalt tidningspapper - återvinning på högnivå!
Idag medans barnen legat och sovit en stund har jag tryckt ner lite fröer.
Bland annat  


*stockrosor i diverse olika färger 
*vit lavendel 
*slingerhjärta (har jag för mig att den hette).


Fler krukor skall fixas och i där ska det 


*Melongurka 
*Tomater
*Mangold 
*Morötter i en massa härliga färger.


Idag inleds snabb övertalnings försöket att få maken att godkänna en tur till Ullared imorgon bitti.
Barnen behöver kläder.
Mest akut är det för Shola som annars får gå naken till träningen och gympan, och Milo man som kom hem som en dränkt katt från dagis idag då både jacka och nya termobyxorna blivit dyngsura.
Han var blöt precis överallt.


Har under tiden som barnen sovit hunnit med att se hur en nära vän mår. 
Hon går igenom en pärs förtillfället. Jag håller tummar och tår för att allt blir bättre snart.


Ha en super mysig fredag. 


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar