torsdag 11 februari 2010

Nästan så man börjar få en gnutta med hopp om vårens ankomst.

Imorses när vi vaknade och gjorde oss iordning för sonens ögontid såg vi hur termometern sjönk och sjönk. På knappt en timme han det gå från 13 till 17 minus.

Efter en tur till doktorn, och sen shopping tur kom vi hem till en sol som sken, snön som smällte eller iallefall istapparna som droppade av solens värme.
Jag hade godlust att slå mig ner i snön och njuta av solskenet.
Dock ville barnen något annat.

Idag var en lyckad shoppingtur.
Jag har suttit och budgivit på en klocka på tradera. Såå kär som jag blev i den med en gång.
Men oftast bestämmer jag ett maxvärde innan jag börjar buda. Jag kan inte lägga hur mycket som helst på saker trots att jag gärna vill ha dom. Då får jag dåligt samvete.
Jag är en budget shoppare. Handlar hellre kopior och lookalikes än får dåligt samvete för att jag byter ut grejerna stup i kvarten.

Idag råkade jag springa på den där klockan..
Men herregud tänkte jag. Det var på ett sådant där ställe där man absolut inte förväntar sig att hitta nåt.
IStället hittade jag massor och maken lovade mig en tur till i helgen..


Även burken är införskaffad på samma butik och skall få lite fler kompisar i helgen.
Är inte klockan underbar så säg!!


Nu blir det som vanligt en maskintvätt och upp för att ta hand om snoriga och febriga barn.
Jo men visst vi är sjuka igen!!

♥ Linda


1 kommentar: