lördag 27 februari 2010

Jaha!

Snön smälter fortfarande.
Underbart. Dock hoppas jag på att den kan smälta lite snabbare så man slipper åka kana nerför våran uppfart.
Den är livsfarlig i dags läget.

Idag skulle vi dra el.
Fixa uttag till hallen köket och barnens rum.
Ett uttag per rum är liite lite.. Eller?!

Satte ambitiös igång här i morses och hade väl hoppats på att vara klara ganska snart.
Dock fanns det ingen förteckning över vilken flärp gick till vilket rum.
Så vi satte igång.
Efter en stund och 3 genom gångar visade det sig att hälften av huset hade flärpar och hälften vet vi inte hur dom är kopplade!!
Och huset som skulle vara nydragen el i...
Undrar hur dom tänkt då?

Nu blir det till att kontakta mäklaren på måndag och fråga vad som gäller..
Så ingen eldragning här inte.
Istället blev vi överbjudna till grannarna och föräldrarna till en av Sholas klasskompisar.
Petra med familj.
Som bor i det vackraste huset i stan..

hmm byn...

Ett hus som jag dreglar bara av att åka förbi och idag fick jag gå in..
Lika underbart vackert på insidan som på utsidan!
Fantastiskt!!

Imorgon blir det att åka till makens vän som sköter om en lite Ullareds kopia butik men med mycket garner och tyger för en spottstyvel.
Äntligen ska jag få kolla gardintyger till hallen och har jag tur så har han även tyger till utedynor och kan redan nu börja sy mina kuddar till utemöblemanget!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar