lördag 6 februari 2010

Lördags kväll

Här sitter jag efter att ha städat nedervåningen en stund. Kunde för allt i världen inte sitta kvar och titta på den meningslösa melodifestivalen.
Urk - va jag tröttna snabbt.

Istället plockade jag fram dammsugaren och damsög datarum och hall medans gästerna satt kvar med maken på övervåningen.
Ja men se där! Så trevlig kan jag vara.
Tur att det var makens vänner och vänner som känner mig väl.

Fredagen tillbringades i Göteborg.
Jag skulle ju varit hos vännen Tina men en liten bebis kom till världen lite oväntat tror jag så Tinan hoppade in som barnvakt och vi bestämde dejt igen nästa gång jag besöker storstan.

Lördag ,morgon gick jag med mamman min på loppis. Inte ett enda fynd gjorde jag.
Dock fyndade jag massor med kläder till Thea när jag var i Gbg Centrum på fredagen.
Koftor, höstjacka- ja jag planerar redan hennes höstgarderob.
Sådan otroligt bra rea så jag nästan fick rysningar.

Under kvällen här visade det sig att vi kan få stommar till köksskåp av en kompis till maken. Vi diskuterade dörrar och lådor men kom inte så långt.
Förutom att det kanske blir billigare att köpa allt nytt. Hur det nu kan gå ihop.
Dock började hjärnan gå på högvarv när jag kom på hur himla nära det är tills jag får min tvättstuga som jag vill.
Lite praktiska saker som skall lösas först.





I Dags läget har jag inte ens någon ordentligt tvättförvaring.Därav kaoset som råder.
Jag försöker komma på lösningar så länge tills vi hittar det vi verkligen vill ha.

Så nu efterlyser jag folk som gjort budget renovering på sina tvättstugor.
Gärna med en rolig lösning på en egen vask.
Jag funderar på en stor zinkbalja av nåt slag. Med en gammalvatten kran.
Undra hur det skulle fungera i verkligheten.
Och går maken med på mina ideer?!?

Nää om man skulle dra ett tag med damtrasan innan jag ska lägga mig och läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar