torsdag 18 februari 2010

Gissa om jag blev glad


Mitt igårdagens alla olyckshändelser lyckades jag dessutom tappa en bunke med vatten över hela spisen.
Vattnet skulle ner i maten men kom inte så långt.
Istället fick jag snabbt som ögat stänga av spisen och börja torka upp.
Maken fick hjälpa mig att dra fram spisen så jag kunde torka eluttag och golv,
Det hade verkligen runnit ut överallt.

Golvet som vi har är ju ett parkett golv som förra ägarna lagt från storarum, genom hallen och ut i köket.
Under upptorkningen hittade jag det golv som ligger under parketten. En skarv vid väggen bakom spisen avslöjade det underbara gamla plankgolvet som ligger kvar.
Gissa om jag blev glad.
Maken kanske inte lika glad då han nog trodde att jag skulle slita blort glmed en gång. Men icke.
Det får bli ett ev projekt om många många år.
Men vetskapen om att dom inte tagit bort det gör mig oerhört glad.

Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar