onsdag 17 februari 2010

En helt vanlig Onsdag

Men endå inte.
Maken hade sin första föräldraledighets onsdag idag. Ett brejk mitt i veckan. Vad kan vara bättre.
Idag har vi haft min mamma och moster här oxå.
Pappa skulle följt med men ångrade sig i sista stund.

Dagen har gått åt till att umgås.
Sätta upp lite gardinstänger och fixat med lampor som sitter på lite konstiga ställen dit varken jag eller dottern vågat klättra.
Så det hjälpte snällaste mamman och mostern till med.
God middag avnjöts.
Kaffe och fika.

Och en trasig tand.
Men visst är det underbart!
Efter middagen kände jag att det kändes konstigt i munnen.
En halv tand som var borta huxflux.
Roligare kan man ha.

Idag kom min efterlängtade symaskin oxå som vi väntat och väntat på.
Bråkat med ett visst postorder företag som igår var så fruktansvärt oförskämda så det inte är sant.
Numera klarar jag mig utan deras tjänster.
Funderar på att ringa och klaga hos hennes chef imorgon.
Ska fundera tills imorgon så får vi se.

Milton och stora syster åkte med mormor till Göteborg.
Mammas hjärta gick nog i kras lite gran.
En tår eller 2 har redan kommit av saknad efter mina barn.

Nu ska jag ta itu med roligheter som man oftast inte hinner med när barnen är hemma. Sen blir det slappa på sofflocket.

 Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar