tisdag 5 januari 2010

Vinglas

För ett tag sedan kom jag på att jag ville köpa nya vinglas.
Vi har köpt vinglas i omgångar som vi tänkt samla på men som utgått ur sortimentet innan vi samlat klart.

Nu tänkte jag vara duktig denna gången och köpa allt på en och samma gång.
Visste att Ikea hade dom jag ville ha. Letade där men icke, Utgått.
Duka - samma sak.
Indiska- fanns dom inte heller på.
Åhlens hade ungefär dom jag ville ha men inte riktigt.

Sen av alla ställen hittar jag dom på Eko- hallen här hemma.
Och här fanns dom både i likör/snapsglas, vit vinsglas, rödvin, ölglas och champange glas.

Snacka om att lyckan är gjord.
Nu ska vi snabbt som attans köpa in allt bara plus lite till och lägga på vinden ifall att nåt glas går sönder..
Vilket det allt som oftast gör.




Här hemma pågår utrensning av julen för fullt.
Inte så mycket kvar men det tar sin lilla tid när man kör en storstädning samtidigt.
Och har sjuka barn hemma.
Nu är alla köksskåp torkade och omorganiserade iallefall.
Härligt.

Nu fattas bara solen, våren och fåglarnas kvitter.
Sen är jag lycklig!

♥ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar