lördag 30 januari 2010

Förhoppningsvis

är alla sjukdommar borta nu.
Stora tösen blev oxå sjuk.
Inte trodde jag det då hon hade klarat sig nästan en vecka utan att bli sjuk.
Men icke. Torsdag kväll sa det bara pang och sedan dess har hon legat dålig.
Idag är hon betydligt bättre. Ingen långvarig kräkis denna gången.
Skönt det.

Jag trotsade ju min och visst lyckades jag. Allt går med lite tankekraft.

Istället hittade jag på en massa onödiga projekt som bara var tvunget att göras.
Bland annat möblera om och måla om i klädkammaren..
Fint blev det.

Lite små piff kvar bara.

Underbara fredag igår.Maken fick stanna hemma från jobbet och hjälpa till med sjuk fru och sjuka barn.
Ja för trots att jag inte kräktes så var jag inte helt ok att ta hand om 3 vildingar själv.


Kvällen tillbringades framför en film med varsin pannacotta och en sylt på hallon,björnbär och rabarber.
Middagen blev baconinlindad kyckling file med en parmesanrisotto..

Super gott.


Sällskapet till filmen var tusen gånger bättre än själva filmen.
Herregud så jag störde mig. Vi tittade på "män som hatar kvinnor "!!
Boken läst jag ut härromkvällen och den var ju dunderbra.
Men vilka tabbar man får lov att göra i filmen. Ingenting kom ju i rätt ordning.
När Mikael minns tillbaka till när han var liten har han huxflux gympadojjor ala 2010 på sig. Sorry 2009 kanske. Och svarta strumpor med en dinusaurie på..
Hmm fanns det sådana skor och strumpor på - vad kan det vara 50-70 talet??

Jag bara undrar hur man tänker när man gör filmer.
Nää jag hade mått lika bra utan att se filmen. Fick intala mig själv att filmen inte påverkar boken. Och fortsätter därför med nästa bok.

Nu blir det lördagsplock. Lite virande och mys i soffan ikväll igen kanske.

Varma kramar Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar