onsdag 20 januari 2010

Ett Flög

Ibland får jag mina flög. Det vet ni som känner mig riktigt väl.
Senaste flöget var när jag annandag jul kasta ut granen och började måla om storarummet.
Mest för att jag hade lust. Och ville ha det fint på nyår!!


Så idag mitt upp i virkningen... (Ja nu virkas det igen.
Denna gången ett projekt som skall vara klart inom ett par veckor.)
Kom jag på att jag var vansinnigt trött på vårat storarums bord. Antingen kastade jag ut det genom fönstret eller så målar jag om det.
Kasta ut det är egentligen ingen vits.
Då hade vi inte haft ett storarumsbord på månader då det är sparningstider nu till något som vi verkligen behöver.
Fram med penseln och färgen. Tur att man köper på sig när man är på Ullared.
10 min senare är halva bordet färdigt med första strykningen.
Denna gången blev det inget fin lir som puts osv.




Bilden är inte den mest piffade bilden med detta oxå en anledning.
Jag har antagit en utmaning från Beas Barnslikheter om att visa sanningen hemma hos oss.
Vi är ju som sagt en 5persons familj.
3 barn som röjer och aldrig plockar undan. Hmm okej väldigt sällan plockar dom undan efter sig.
Nappflaskor som ligger lite här och där. Wii kontroller.
Presentpåsar som maken fint placerat i fönstret.Leksaker som ungarna tycker hör hemma i Vardagsrummet. Osv osv.

Bea - Jag hoppas att detta kort duger som sanning :-)


♥ Linda

2 kommentarer:

  1. Vet inte om jag e helt snurrig men vad hade bordet för färg innan? Är bilden på bordet efter du målat? Milton är iaf söt med sin yoghurt. :-)

    SvaraRadera
  2. haha Petra. Nää på bilden har bordet sin normala färg. Det är det bordet vi haft sedan Shola och Amanda var små. Bordet som Amanda invigde med att måla med tusch på. Ikväll kommer bordet vara färdigt och då ha en annan färg ;-)

    Kram

    SvaraRadera