söndag 9 januari 2011

Renoveringskli

Vaknade jag med i morses.
Ett kli efter att få fixa iordning.
Spelade inte någon större roll vart.
Bara jag fick förnya...

Stod veckorna innan jul med samma kli men då behörskade jag mig.
Dock inte idag..
Nu skall hallen på övervåningen bli gjord.

Maken fick ringa ett samtal till en killkompis och eftersom jag endå skulle och handla tog jag vägen förbi honom och hämtade hem lite material.
Nu ska hallen äntligen bli som jag vill ha den.
Dock en liten avvikelse från grundplanen. 
Och det är att resten av familjen får in sin önskan - lite färg...

Men denna färg som jag valt kommer att passa riktigt bra (hoppas jag) tillsammans med mina övriga tankar.

Nu när alla barnen ligger ska jag börjar montera ner det lilla som vi har i hallen. Och sätta igång med tapetseringen.
Till och med Shola ligger, enbart på grund av att nu är dom inte 2 sjuklingar här hemma längre utan 3.
Shola åkte på feber i eftermiddags efter att ha känt sig hängig hela dagen.
Milton fick precis lägga sig i våran säng och Thea grisen har somnat 2 kvällen i rad på studs i sin "nya" säng.
Vi har ställt sängen mot en vägg och 2 stolar på andra sidan sängen för att minimera risken av Thea ras mitt under natten.
Så stod det inte i natt...
Dock hände inget men jag hade svårigheter att somna då jag låg och oroade mig för vad som kunde hända under nattens gång. Och vid 1 tiden gick jag upp och möblerade om.
Sen sov jag gott!!

Dags att sätta igång.
Ha en underbart mysig fortsättning på söndagen.
Totalt hjärnsläpp.Helt ärligt vad är det för dag!!

Ha en fortsatt bra helg ;-)
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar