fredag 21 januari 2011

Kära mamman min

Helgen var tänkt till att jag och barnen skulle åka till mormor och morfar.
Mamman min skulle hjälpa mig att klippa mig, vi skulle färga färdigt mina sofföverdrag och barnen skulle stana kvar så att jag och maken får extra tid till att fixa hemma.

Mina planer för helgen var att vi skulle mysa med Sushi ikväll, ev ett bio besök och sen tapetsera, måla, hänga upp gardiner i Sholas rum så att det är helt klart!
Nu får vi se hur det blir.
Shola kläckte ur sig ganska sent här i går kväll att mormor har ramlat och kanske brutit armen.
Våran dotter har ganska morbidhumor ibland och kan lätt försöka driva med en om att någon skadat sig osv för att sedan kunna skratta gott åt en för att man gick på det.

Ett snabbt samtal till mamman min och mycket riktigt - hon har rasat i backen när hon var ute med Totto.
Hade lite ont i handen, kan röra på fingrarna men har en knöl på armen - storlek som ett halvt ägg.
Lilla mammsen.
Nu blir det resa till mormor och morfar och följa med mamman till läkaren.
Sen får vi se vad som händer.

Hade varit så välbehövligt med en liten paus.
Nu lär det inte bli barnfria pauser på ett tag då jag och maken bestämt att han skall jobba på annan ort ett tag och enbart komma hem över helgerna.
Då lär han ju definitivt inte vilja vara barnledig.

Jag skulle behöva eran hjälp.
Jag har kommit på ett nytt projekt.
Men till detta projekt skulle jag behöva ha tag i någon sorts gjutmassa- helst i plast, gummiaktig.
Skall göra en form, eller rättare sagt ett överdrag som skall kunnatas av och sättas på.
Jag vet att Panduro Hobby hade någon typ av formmassa innan.
Men jag kan inte hitta den och vet inte vad den heter.
Snälla snälla snälla om någon vet vad jag borde använda mig av eller vad massan på Panduro hette får ni gärna hojta till.

Jag försökte googla mig till ett svar i går.
Men som jag sa till maken och dottern när dom tyckte jag var värdelös på att googla
- jag borde ha en google for dummies bok!!
Jag kan verkligen inte googla.
Har aldrig kunnat och kommer säkert aldrig fatta hur man gör heller.

Ha en trevlig helg.
Så ska vi försöka ha det med!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar