fredag 14 januari 2011

Kliet i fingrarna.

Nu har kliet i fingrarna gett utdelning.
En del av hallen, den del som jag kunnat fixa någorlunda själv, är så gott som klar.
Listerna skall på plats igen och lite mer mysfaktor skall in.

Men annars är jag väldans nöjd med hur hallens ser ut.
Tapeten hade jag egentligen inte tänkt att ha.
Men det blev ett sådan där sista minuten beslut och riktigt nöjd blev jag.
För att visa en ungefärlig bild av hur det såg ut innan kommer en på den del som inte är klar ännu.



Före:
 

Efter:





Maken som ville ha färg tyckte nästan att det blev för mörkt.Jag förstår vad han menar, våran hall är utformad som ett L , där den långa delen på L är finns fönster från både hall, kök och vardagsrum.
Den lilla delen leder till vårat sovrum och Milton och Theas rum.
Där är det lite mindre och blir automatiskt mörkare, kommer att sätta upp fler lampor för att ljusa upp och tills elen är fixad här hemma så får det bli lite provisoriskt med förlängningssladdar och dylikt.

Hallen är en fröjd för ögat och äntligen en si så där 1½ år senare känner jag att jag trivs med att gå igenom våran hall. Så opersonlig som den varit innan.
Och bara påmint om förra ägarna. 
Det är numera som bortblåst.
Underbart.

Nu blir det fredags mys med grönsaker och dipp ev en titt på Lets Dance.
Ha en underbar helg.

Linda 



2 kommentarer: