lördag 22 januari 2011

Brunt är en ljuvlig färg!



Här hemma är det förändringar i var och varannat rum för tillfället.
Lusten har förtillfället infunnit sig och då är det lika bra att jobba på medans lusten finns där.
Och speciellt orken...

Någon gång i höstas skulle jag visa upp mina färgade Ektorps klädslar.
Vi köpte hem vita och försökte ha det över sommaren men det gav mig alldeles för mycket huvudbry.
Allt syntes.
Så vi bestämde oss för att färga dom.Jag köpte hem färg och påbörjade den ena.
Katastrof!!

Sedan i höstas har klädseln legat i en Ikea påse inne i klädkammaren och nu i går var ett av projekten att färga om dom.
I mammas stora fina tvättmaskin.

Sist försökte jag mig på att färga dom gråa.
Mest för att den färg jag ville ha inte fanns inne just då.Och ni som känner mig vet att när jag vill ha nåt då vill jag ha det nu... Inte sen!!

Denna gången fanns min färg inne.
Och resultatet blev så bra, så bra.Över förväntan faktiskt!


En underbart mörk choklad brun klädsel.
Nu vet både jag och maken att det faktiskt fungerar att färga dom. Bara man har en tillräckligt stor maskin.
Så nu kommer mamman min säkerligen att få sig ett tvätt besök till.


Nya "hissgardiner" har det blivit till storarummet oxå.
Ett par underbart skira ljusblå.Dock inte hundra % klara ännu. Men dom hänger nu på plats om än provisoriskt än så länge.

Dagens projekt eller rättare sagt kvällens projekt var att börja tapetsera nere på dotterns rum.
Jaha det gick väl så där bra.
I skrivande stund här jag snarkningar från soffan.
Och det är inte barnen. Dom ligger så fin i sina sängar.
Maken som vart uppe sen 4:30 med barn tog sig visst en tidig kväll.
Då får det väl bli en cider för min del och en hel hög med tvätt istället..

Ha en underbar lördags kväll så ska jag så småning om krypa ner i mina fin fina bruna soffor!
En fot på vardera soffa ;-)

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar