onsdag 5 januari 2011

Dags för årets planering

Först och främst vill jag bara uppmana alla som läser att snälla snälla , har ni vinterkräksjukan stanna hemma tills ni är friska.
På bara ett par veckor har vi nu åkt på vinterkräksjukan 2 gånger.
Och det är inte alls kul.
Hela dagen igår låg jag och maken helt utslagna. Den ena var ju tvungen att vara den starka och friska för att kunna ta barnen medans den andra vilade och tvärtom.
Idag mår vi båda bättre men istället är det nu lill grisen Theas tur.
Riktigt hög feber och en massa blöjbyten.

Håll er till 48 timmars regeln. Snälla. På vårat dagis har vi haft lappar uppe om kräksjukan sedan i september. Det säger en del om att man tänjer gärna på detta och tror att det inte är så farligt om man går några timmar tidigare.

______________________________________________________________________

Mitt under denna sjukan har vi hunnit prata en del om kommande semester.
Vad som skall göras.
Vilket som är viktigast och hur vi skall gå tillväga för att hinna med alla måsten och önskningar.
Första prio blir ju självklart att få färdigt staketet på framsidan.
Inte mycket kvar men tyvärr inte färdigt.
Att gräva lite rabatter skall det oxå bli av.
Planteras blommor och annat trevligt ute arbete kommer våren att medföra.

Inomhus har vi under kvällen här nu planerat inför Milton och Theas byte av rum.
Tillväga gångssättet är vi nu överens om.
Nu blir det upp till mig att leta golv, tapeter, väggmaterial, möbler osv.

Hur kul blir inte det då!!

Möblerna är ju nästa intill klara då barnens rum är till 90% färdiga i dagsläget.

Har suttit en stund på nätet idag och kikat runt.
En liten mindmap/ picturemap för min egen skull om vad det är jag vill få fram har pysslats ihop.

Att äntligen få göra varsitt rum till barnen skall bli så kul.
Ett riktigt pojkigt i vitt, svart, blått och en riktigt gäll grön.
Och ett flick flickigt rum med vitt, rött, rosa och ev en gnutta svart.



Självklart fick jag inte ordning på bilden när jag sparade den.
Är det inte alltid nåt som går fel...

Det är väl tur att bilden är klick och kikbar ;-)

Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar