måndag 22 november 2010

Min älskade lille pojke..

För ett tag sedan när alla barnen var hemma från skola och dagis passade vi på att baka årets första lussekatter.
Jag lärde även Shola innebörden av ordet lussekatter på norska.
Eller så som min far lärt mig ;-) Han har lärt mig en del hyss genom årens lopp.

Jag lämnde barnen ensamma i köket en stund och när jag kom tillbaka hade barnen - harkel Shola - haft mjölkrig med lillebror.
Så fin han vart!





Idag var vi hos läkaren då Milo man är så svullen i munnen så han knappt får in nappen.
Inget vill han äta, eller kan han äta.
Stackarn kan knappt svälja sitt eget saliv. Utan plockar ut nappen och låter att rinna ut.
Här äts alvedon konstant. Och det märks direkt när alvedonet börjar släppa.

En virus infektion i munnen har han fått - läkaren sa att man kan likna det vid herpes fast i munhålan.
Men att Milton endå såg väldigt fin ut mot vad som är vanligt...
Jag vill inte ens tänka på hur det skulle se ut om han fått det ännu värre än vad han har nu.

Nu efter en tur med nattliga feber mardrömmar sover han inne med pappan i våran säng.
Maken får avlösa mig vid feberdrömmarna, jag lyckas inte väcka Milton och kan inte ens lugna ner honom. Men pappan funkar!

Ett litet tips som måste slänga in blir denna veckans netto blad - en massa fin fina träleksaker till barnen bla tårtor, kakor osv.
Även en del snygga kuddfodral som skrivs upp på veckans shoppinglista!

Linda

2 kommentarer:

  1. Stackars, älskade skrutten! Får krya på sig tycker jag... !!!

    SvaraRadera
  2. Men fy vad jobbigt ni har det, hoppas det kryas snart!

    Fudgen räcker att den bara smält ihop till en smet sen är det bara att hälla i formen så stelnar den, den behöver liksom inte "koka" några minuter för man gör den ju i ett vattenbad.

    Lycka till!
    Mia

    SvaraRadera