lördag 13 november 2010

En lördag i Svaneholm

Lördagen hos oss har idag bestått av att göra lite mera jobb i vårat sovrum. Sådan som vi inte riktigt orkat med, tagit oss i kragen och gjort.
Maken har sågat lite golv och dragit ny telefonledning så att den horribla plast slangen som hängt över sängen äntligen är borta!

Shola har varit iväg på Halloweenfest/födelsedagskalas hos en klasskompis och kom precis innanför dörren.
Själv har jag tillbringat dagen till handling, städ och farsdags förberedelser.
Middagsmaten som maken har önskat står på spisen och puttrar.
Lite go fika att ta med på utflykten imorgon är färdig och står bara och väntar.
Om vädret vill åker vi iväg till samma ställe som förra farsdag, plockar mossa och lingonris och tar i fika ute i skogen.
Skulle vara trevligt om det inte står som spön i backen och en ny tradition kan uppstå.




I vårat köksfönster ser det numera ut så här. Gardinerna har jag sytt som årets julgardiner.
Annars är det alltid röda gardiner i fönstrena till jul, men jag tänkte prova mig på en vit, blå kombination iår.
Gardinerna hänger ju redan på plats, mest för att jag längtar nåt enormt, men oxå lite "känna av" period innan ullareds resan om ca 2 veckor. Känns det inte rätt då kanske det kommer med ett par nya röda fina hem iallefall..

Nä om man skulle ta sig i kragen och se till så att sängarna blir bäddade innan John Blund kommer på besök.Känns som han kommer att göra ett tidigt hembesök ikväll ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar