onsdag 10 november 2010

Ny plats!

Efter att ha suttit och sytt nya "hissgardiner" och kuddfodral till storarummet i flera veckor (känns det som iallefall), var det dags att börja plocka fram det.
Gardinerna hängdes på plats i förra veckan, men idag kändes det som att stora rummet behövde en förändring.
Efter lite tänkande, både på plats och på kommande julgranen som skall in fick jag försöka skapa en plats där julgranen får plats utan att jag  behöver ställa mig och ändra om om ett par veckor igen.
Milo man som slutat att sova middag hjälpte mig med dammsugandet medans jag flyttade möbler och gjorde dammtorkningen.






Min fina byrå som jag köpte till barnens kläder i gamla boendet har ju fått bo på ett och samma ställe sedan vi flyttade in.Nu fick den flytta på sig för att göra lite mera plats för sofforna och senare granen. Soffan fick nya plädar denna gång i blått i stället för dom beiga som legat där innan. Och dom nya kuddfodralen kunde inte bli liggandes längre utan fick snällt ta plats i soffan dom med. Även om det nu ska föreställa  årets"julfodral" - förra årets ligger i en liten hög och väntar på strykning sedan skall även dom få gosa i soffan.

Tillsammans med kuddar och plädar ligger i skrivande stund en övertrött kille som inte vet ut eller in längre.
Han bara ska se klart på Oso - James Bond björnen och säkerligen sjunga Gonatt sången med mamman innan han låter John Blund komma.

Mamman som faktiskt hade hoppats på att sömnen redan infunnit sig och jag hade fått en tidig kväll i kväll.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar