lördag 20 november 2010

Tomteboken

I veckan här kom den älskade Br jultidningen i brevlådan. Jag har alltid ogillat dess tidningar då barnen oftast blir som galna utav den.
Milton har därför aldrig tidigare fått titta i en. Men detta året hann han före mig.

Tidningen fick heta Tomteboken och blev en kär vän med en gång.
Tidningen har han gått runt med under armen. Ingen annan har fått titta och den har till och med sovit i hans säng.
Nåt som förvånade mig riktigt ordentligt var att han hittade saker som han tyckte var fina/häftiga och vrålade rakt ut
 - mamma jag vill ha. Den vill jag ha. Och den och den och den. Osv osv.

Att jag blev så förvånad är pga att vi med Milton knappt ens besökt en leksaks butik pga all hysteri som gärna uppstår.Han har fått leksaker som vi har valt ut. Men han har nästan aldrig haft möjligheten att välja.
Ännu konstigare är att han "vet" att tomten kommer med klappar, det är inget vi har pratat om här hemma - så frågan är om han minns förra julen eller ännu enklare - dom har pratat om tomten på förskolan!!


Nu skulle jag nog lätt kunna lura er med nedanstående bilder och säga att det var så här dagen började och slutade - och det är väl inte riktigt att luras för visst skedde det som är på bilderna bara inte under tiden som jag fotade Milton man.
Visst somnade han den kvällen med Tomteboken. Men medans jag fotograferade tröttnade han bara och låtsades somna för att få mamman att sluta. ;-)







Boken är en kär vän. Hoppas bara att Tomten är det när det väl är dags.Snart knappt 1 månad kvar.
Denna helgen har vi Makens dotter Amalia på besök.
Idag skall pappan och döttrarna åka till badhuset, medans dom är där ska jag försöka plocka fram adventsprylarna - nästa helg kommer vi inte att ha tid, inte att leta fram sakerna iallefall, så dom får stå i en hörna tills det är dags. Längtar så efter jul!!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar