torsdag 4 november 2010

Flat tire

                                                                      Lånad bild från http://www.fotosearch.com/

Idag har jag haft mamman min på besök. Hon kom tidigt i morse och åkte tillsammans med Shola för ca 1 timme sedan.
Dagen har bestått av lite kaffe drickande, snack, städ, en tur för att leta skor. Och så till sist skulle jag ut en snabbis och köpa det som jag glömt när vi var ute.
Kör iväg. Springer in på dom butikerna som jag skulle in på och ska hoppa in i bilen när jag inser att bakdäcker ser väldans skumt ut.
Blir ståendes en stund och funderar på om jag vågar köra vidare eller bör få en annan persons åsikt..
Raggar upp en äldre herre och ber om hjälp.
Mycket riktigt - Punktering mitt ute i ingenstans och inte ens i Borås. Möjligheten att bara hoppa på bussen och åka hem fanns ju inte.
Mitt upp i alltihopa dör batteriet på mobilen!!!

Herrn som hjälpte mig pratar sig samman med sin fru och dom är snälla nog att köra mig till närmaste bilmekaniker. Där ställer dom upp med en gång, hjälper mig med att hämta däcket,fixar det och sätter det på plats igen!!

Trots en upplevelse rikare vill jag helst inte vara med om det igen. Jag är riktigt nöjd!!

Sitter nu med en kopp kaffe och inväntar maken som jobbar över.
Barnen sover så sött.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar