torsdag 5 november 2009

Projekt måla.



Som jag skrivit innan blev jag super glad när vi kikade på huset (innan visning) och jag såg att dom hade pärlspont på väggarna..
Väl på visningen lade sig glädjen väldigt snabbt då jag insåg att deras pärlspont är uppspikat klickgolv på väggarna.

Min första tanke blev då istället - vi provmålar den vit. Annars river vi ner skiten !!

Nu har projekt måla börjat. Det tar sin ljuva tid med 3 barn, körkortspluggande, matlagning och diverse andra ting man som mamma ska hinna med på en dag,.
Jag är nu på målar vecka nummer 2.
Slet fram penseln snabbt som ögat idag då Milton man somnat och har nu hunnit måla nästan en helvägg..(Mitten fotot)

Jag tycker själv att det ser helt ok ut. Tapeten är ju inte den snyggaste som ni märker, men jag har märkt att jag konstigt nog inte störs av den längre nu när jag börjat måla. För jag ser hela slutresultatet varje gång jag tittar ;-)
Har tidigare visat en tapet från Borås Tapeter som skall upp på väggarna.
Trots kaoset som råder i hallen på nedervåningen så ler jag varje gång jag ser hallen..
Konstigt det där.

Men har man bestämt sig så har man.
Tänkandet hänger kanske lite ihop med -The Secret som jag skrivit om innan oxå.
Lika så tankeöverföringen - det man vill ha -föreställ dig det och lev som att du redan har det. så kommer det...

Sista bilden är en del av väggen målad x 2..
Nöjd??
Ja men självklart!!
Tanken är att det skall bli klart innan jul..

♥ Linda



2 kommentarer:

  1. Kul att få det uppfräschat! Och alltid plus då man får det den här tiden på året :-)

    Det verkar vara många som kör med naturpynt i år :-)

    Ha en bra kväll och farsdag!

    Kram, Susanna

    SvaraRadera
  2. Ha ha... jag hade så svårt att bestämma mig för musik. Jag lyssnar inte alls på detta i vanliga fall. Lyssnar typ på det som kommer i radion... Så dra inte alltför noggranna slutsatser ;)

    SvaraRadera