söndag 20 mars 2011

In The war of Man VS Mouse, Man always Wins

Det är min makes status på Fb. 
En makt kamp som pågått nästan hela vintern.
Med en mus i garaget, en i klädkammaren 1 trappa ner och en på balkongen. Och 
ja det måste ha vart 3 olika säger jag. Maken har sagt att det är samma överallt.
Men idag fick han sitt bevis.
Dom var minst 2.


Bild lånad från http://minplatsisolen.blogspot.com 


När vi nu fick in en mus i köket under veckan tröttnade vi rejält. Men jag tror att spydde nog med galla i förra inlägget ;-)


Imorse fick vi fast den i köket.
Eller förlåt. Maken lyckades.
Jag fick plocka upp den och kasta skiten - han hade ju fångat den!!

Ja eller så hade musfällan gjort det...


Kanske ses som rättvist av vissa men inte mig.
På min dagliga tur till balkongen för att lukta på blommorna 
(jag har blommor på min balkong året runt, Mycket trevligt!)
- hittade jag till min förvåning en till!
With huge balls. 
Eller så var det inälvorna som tryckts ner i den stackaren så det såg ut som 2 gigalantiska kulor.


Nu är dom 2 mindre iallefall. Och åh så glad jag är att fröken i köket inte hade bestämt träff med herrn på balkongen. Hade kunnat sluta likvärdigt som Romeo och Juliett. 
Och vilket tragiskt öde det hade blivit..


Nu hoppas vi på napp från klädkammaren oxå. Och eftersom det är mössens domedag så tror jag minnsan att den går i fällan under kvällen!

Barnen myser i soffan innan nattning. Här blir en kopp kaffe till och sen hoppas vi på bättre tur med boken ikväll.


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar