lördag 19 mars 2011

Fotar Precis Som Mamma


Min älskade son har en förkärlek till kameran.
Men å andra sidan har väl alla barn det.  
Precis som mamman. 




Allt som oftast när jag laddar över bilder från kameran till datorn har jag minst 30 bilder som Milo man fotat.
Dom flesta är på tv:n och djungelhjul. 
Sen finns där alltid några pärlor.
Självklart sparas dom och kommer förhoppningvis till användning förr eller senare.
Precis som dessa gjorde.


Dom små liven ligger och sover.
Jag skulle ha suttit vid boken och pluggat. 
Ett glas vin fick jag iallefall i mig och nu smyger sig den dära 1 glas vin tröttheten på mig.
Fastnade på ett tal och bad maken om hjälp.
Han konstaterade ganska snart att det bästa var att stänga ihop boken, vila, mysa och helt enkelt göra något annat.


Jag satt ju och räknade tal 1575- tillsammans med första talet från 1573 och sista från 1579...
Inte så  konstigt att man inte fick det rätt då.
Lika bra att lyssna på maken och unna sig en ligga och dra i soffan kväll.


Tror ni det var det jag gjorde då?!
Näähä!
Istället byggde jag upp en vägg med burkar i köket och kallade dit hela vakna familjen tillsammans med hund och katt för att fånga in den j*vla musen som tagit över mitt kök.
En riktig osanitör zon är det för tillfället.
Jag hade hellre lagat mat i en bajamaja.


Musfan verkar dock ha flyttat för kvällen, men jakten fortsätter.
Jag ska allt köpa ett mini hagelgevär för möss och skjuta skallen av den. 
Säger jag nu- maken ville stå beredd med centraldammsugaren och dammsuga upp den lille. Då blev ag blödig och lovade att kasta den i Viskan om jag bara kunde få fånga den i en plastburk istället...


Nu blir det lägga att lägga sig och mysa med en bok. 
Har 3 nya på lager som pockar på mig.


<3 Ha en underbar lördags kväll
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar