lördag 5 mars 2011

Hur ska man te sig?

Känner att dom sista veckorna av bloggande var mest en kräkruta.
En sådan där där man bara spyr ut en massa galla om allt jobbigt som händer för tillfället/ alltid.


Just nu går vi/ jag(För det är ju bara jag som bloggar) igenom en riktigt jobbig period i livet.
Alldeles för mycket skit som händer en personligen och inom familjen.
Inte mycket tid till att tänka på varken inredning, renoverande, planterande av fröer osv osv.
Allt vaken tid går till att mest orka.


Och jag vet inte riktigt huru vida jag jag fortsätta spy min galla i min egen blogg eller om man skall separera bloggliv och privatliv.
Kikar man runt på andra bloggar så är det många som lever "dubbel liv" och aldrig skriver om nåt tråkigt i sina bloggar.
Men å andra sidan har jag aldrig varit enbart en inrednings/pyssel/ blogg.


Så ni som inte vill läsa om tråkigheter får sluta läsa nu!!


Tror att jag precis bestämde mig för hur jag ska ha det i min blogg. *S*
Här får ni läsa om nästintill allt. 


Efter min roliga tandhändelse här i veckan, kom nästa grej.
Min käre far gick och ramla igen.. Ja.. 
Verkligen igen.
Jag tror det är 4 ggn på ett par veckor.
Ibörjan av året drog han på sig en spricka i bäckenet.
Nu bröt han vadbenet. 
Ligger på sjukhus och skall/ skulle ev opereras på måndag.
Igår var jag där med barnen och mormor.
Inte alls kry den gamle gubben.


Inatt skedde det som inte fick ske.
Han kräktes och jag antar att man inte hade såpass koll på patienterna så han har legat i sina spyor , gud vet hur länge, och lyckats få ner det i lungorna.
Fick köras akut till ett annat sjukhus 3:30 imorse och ligger numera på intensiven.
Vad som komma skall är ett mysterium.
Så som jag fungerar har jag redan ställt mig in på det värsta. 
Ringt runt till syskon / eller ja min bror iallefall, syrran sköter morsan om. Och förvarnat.
Informerat om att det kanske är dags att fixa allt nu..


Själv skulle jag ju in och operera handen på tisdag morgon.
Kände mig lite osäker på att lägga mig under kniven med en pågående infektion i kroppen.
Så jag ringde runt och frågade hur jag skulle gå tillväga.


Den korkade människan på op planeringen  tyckte att 
 - ja vill du avboka så har du kanske inte problem med handen trots allt.


Öhh... JO visst fasiken har jag det. Men inte så jag tänker sätta livet på spel och kanske förvärra den infektion jag för tillfället har för att fixa handen.....


Jaha, du menar så...


Nötter!!


Efter samtal med henne och läkaren som skulle operera så kom det ju fram att han inte tänkte operera mig förrens tanden är fixad och läkt.
Så nu blir det framskjutet en månad eller så.
Och tandfixandet fick jag en ny tid till med en gång när jag ringde och berättade.
Så lite mer än 1 vecka kvar så är det klart!
Skönt.


I soffan bredvid min sitter en ursketen Milo, med ögon som går i kors men som inte vill sova.
Thean däckade på soffan för ca 1 timma sedan.
Shola är i gbg hos mormor och kommer hem imorgon.
Hoppas att Milo man kan sluta sina små snart och jag kan studsa ner på nedervåningen och fixa i Sholans rum så det är klart tills imorgon.


(När sista meningen skrevs sitter han faktiskt och små däckar, ni vet så där - man somnar, känner när huvudet ramlar framåt, öppnar ögonen ,kämpar med att hålla sig vaken en stund till osv osv)


 Ha en underbar lördags kväll. 
Här ska jag som sagt försöka orka med lite fixande innan kroppen hojtar till att det är natti natt.
Ett snack med bästa fröken P ska klämmas in oxå. 
Somna nu barn. Somna!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar