torsdag 17 mars 2011

Ett Uppfräschat Rum

Det som startade som en fika med Granninnan - grannen och väninnan - slutade med ett pappersark på hur jag kan få vårat vardagsrum att se mera hemtrevligt ut.
Mindre plottrigt men endå med alla mina favorit grejer som fokus.

Tankarna malde i huvudet i nåt dygn.
Barnen satt sjuka och mamman hade kli i kroppen efter att få fixa och dona.
Bara att bestämma sig!
Och det gjorde jag.

Gamla grejor slängdes, blommor som sett bättre dagar fick flytta till tippen.
Och vardagsrumsbordet agerade som lastpall en stund.



 Det ena skåpet i vardagsrummet fick äntligen genomgå den förvandling som jag planerat hela tiden.
Att klä dörrarna med spets. 
Det som jag inte gjort är att handla hem tyg och skåpet har fått stå som det varit i nästan 1 års tid.
Nu "hittade" jag spets hemma. 
Undanpackat.
Så här fint blev det.
Ett skåp där röran göms och ett där allt jag tycker om visas upp.
Jag stormtrivs verkligen med förändringen. 
Att tända upp alla ljusstakar uppe på skåpen på kvällen gör att rummet riktigt kommer till sin rätt.


Dom saker som stod på den väggen innan fick oxå nya platser. Det visas vid senare tillfälle.
Nu är det dags för ½ 8 hos mig och sedan mentalförberedning inför morgondagen. 


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar