torsdag 24 mars 2011

Gör om Gör rätt

Idag är en riktig sur dag.
Jag tycker inte alls om när vardagen inte är som den brukar. Förändring är inte min grej uppenbarligen!

Och jag som tyckt att jag haft så lätt för det.
Kanske är det stressen kring måndagens op som gör att jag blir mer kinkig och nervig än jag brukar och då gör minsta lilla grej mig ännu "surare".
Idag är det barnens beslutsamhet över att inte sova middag som fått mig att bli en sur kärring.
Man går upp kl 6, går till förskolan och sedan är som en studsboll resten av dagen och kvällen.

Nu har jag iallefall lurat i dom att det är natten. Orkade inte mer kände jag!!

När surheten väl sätter in - och jag är inte en surskalle i vanliga fall. Promise!
Ja då kommer allt.
Att behöva göra om och gör rätt är inte heller kul.
För ett tag sedan skröt jag ju över hur duktig jag varit som stått och rullat mina egna planteringskrukor och sått frön.
Ja eller hur.

Det ville ju sig väl.
Allt bara ruttnade.



Nu har jag iallefall köpt ett odlingshus av hårdplast. För känner jag mig själv rätt så kommer jag att spara detta , hade det vart ett mjuk så hade det åkt i bingen när fröna är klara.
Krukor till att plantera i är oxå fixat!
Så nu börjar vi om och hoppas på bättre lycka denna gång.
Kanske skulle köpa in lite fler fröer då alla favoriterna tog slut i första försöket!


Mmm en riktigt nicig kväll idag...
Från Surpuppan Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar