torsdag 18 mars 2010

Växer så det knakar


För ett par veckor sedan planterade jag pelargonfrön. Någon som jag aldrig gjort tidigare utan bara köpt sticklingar.Vilka för övrigt kolat så fort dom kommit innan för dörren.
Denna gången håller jag tummarna för att jag har bättre tålamod med dom. Och dom med mig för den delen.

Fröna växer så det knakar och ser hyffsat stabila ut.
Lite stolt blir man allt.

Ett par gröna ogräsliknande saker växer i terracotta krukan och av dom skall det bli stockrosor i olika färger.

Underbart när fröna börjar växa - då är det snart vår!

♥ Linda

2 kommentarer:

  1. Hej hopp.

    Mina fina illustrationer kommer från min favorit Liselotte Watkins. Jag köpte 3 st genom Elle tidningen som sålde hennes grejer för flera år sen. Om du kollar in på hall i mina ettiketter så ser du den 3:e.

    Tack för din goa gulliga kommentar hos mig.

    Ha en skön Fredags kväll.

    Kram kram
    Marit

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för din kommentar hos mig, så kul när nya "vågar" skriva ett par rader!

    Spännande med husköp, så mycket roligt som det finns att inreda med idag :-)

    Ha en trevlig helg!

    //L

    SvaraRadera