lördag 20 mars 2010

En klagans rop

Skulle ni ha hört för en stund sedan om ni befann er i mitt område.
Lördag tillbringades på stan (med en inflammerad ländrygg, men inte stoppar det skoshoppandet) med dotter och dotterns vän som tillbringat natten hos oss.

Lite sko shoppande och kikande i butiker. Med diverse fynd med sig hem.
För att möblera om.
Sladden från viasat som jag beställt för att kunna flytta på tv:n ,som installatören bestämt, skulle stå där den stod.
Det tyckte ju inte jag och fick hem en ny sladd i  veckan.
Har längtat så efter att få ändra om här hemma. Och perfekt dag att göra det på då maken och 2 av barnen är och firar Iranskt nyår.

När katten är borta dansar råttorna på bordet eller vad säger man.
En soffa flytt,matsalsbords flytt och lite annat flyttat kom jag till tv:n..
Inser nästan med engång att den sladden dom som skickat till oss inte kommer att räcka.
Det skulle visst vara 2 antennsladdar till våran box. Och det kunde man inte se på viasat när jag ringde sist.

Lite skrik attaker senare
Dottern undrade om jag ropade på henne.
Nää jag svär svara jag.
Jaha det låter likadant fick jag tillsvar då.. Hur trevligt låter det då?!?
Jag gör annat med henne oxå. Inte bara svär på henne ;-)

Iallefall tillbaka till skrikattakerna. Nu sitter jag här i ett rum som inte alls är så trevligt som det skulle kunnat ha blivit!
Den nya sladden kommer måndag eller tisdag.
Då är ju maken oxå hemma. Inget kul längre..
Och då står möblerna definitivt på samma plats som innan igen.
Ska man börja om då igen var det tänkt??

Nää då får man byta projekt.
Måla liter i storarummet låter väl som en kul ide. Då är dom klara till ommöbleringen på tisdag. Alltid nåt posetivit i det dåliga.

Om man skulle ta och börja nu då.
Middag vankas om en ca 40 min med Thai mat från närmaste stället här hemma.
Nu digga musik och försöka komma på nåt smart med möblerna, Kan man kasta ut dom tro???

Mysig lördag på er alla.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar