lördag 6 mars 2010

Våren kom si kom





Kikade in på Artwood och hittade underbara rottingmöbler. Drömmer om ett rotting heaven på min lilla balkong. Med blommor, stora kuddar, en kopp kaffe , en god bok och tystnaden...
Fåtöljen skulle jag inte tacka nej till om någon skulle komma med en sådan ;-)
Men rotting ska se sletet ut, Lite småsunkig i färgen och åldrat..
Är inte så överförtjust i färgad rotting.

Mina fina pelargon frön växer så det knakar.
Står fortfarande under en glaskupa - men åh vad jag är där och kikar. Precis som att dom skulle börjat blomma över natten.

Gårdagen var det kompis träff i Göteborg. Maken var hemma med dom 2 små och stora tösen var hos min moster i Göteborg.
En riktigt trevlig kväll allt som allt. Tyvärr är det oftas så att nåt händer som man ogillar och har lite svårt att ta och likadant var det igår.
Sådant som går emot mina egna principer och tanke/handlingssätt.
Jag valde att avbryta och gå hem.
Kan inte stå som åskådare till saker som jag inte accepterar..
Men en dock en underbart fantastisk kväll.
En av vännerna har jag inte träffat på säkert 15 år och när vi väl sågs igen kändes det som att det max gått ett par veckor.
Vännen är som en familjemedlem  till mig och syskonkärleken finns definitivt där.
Tråkigt att se/ höra att livet varit så svårt.
Det gör att man börjar omvärdera sitt eget liv lite grand. Allt det där som man själv tycker är så orättvist och hemskt i ens eget liv var plötligt inte så stort och hemskt iallefall.
Det finns dom som har det värre än en själv.

Nää nog med funderande för ikväll. Här är det undan plock som gäller och dammning då vi får besök imorgon.

Ha en underbar lördags kväll.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar