måndag 1 mars 2010

1 mars

Är i dag första dagen på våren?!?
Under helgen skulle jag definitivt sagt JA!!
Då smällte snön och jag har nog inte varit så glad över att se lite asfalt innan.
Så kom måndag och med den snö!!

Men hoppet om att våren är på väg lever vidare. Och i fönstret har mina pelargon frön börjat att växa.
Planterade 3 frön härromveckan och i helgen såg jag 3 st små gröna huvuden sticka upp ur jorden.
Det är tillräckligt med ljus för att dom små fröna ska orka ta sig upp.
Med dom gröna små huvudena kom längtan efter att så flera frön.
Nu blir det att köpa jord och ta fram krukor..
För här ska det odlas.

Veckan har precis börjat men snart är det lill lördag för hela familjen och ledigt för maken..
Underbart att ha en ledig dag mitt i veckan. 
Det ger mig nog extra kraft och gör att veckan inte alls känns lika lång och tråkig längre.

Dagen idag har gått åt till samtal med mäklaren, elektriker, mäklaren igen, byggnadsnämnden, mäklaren en gång till (jag har nog tjatat hål i huvudet på stackarn idag).
Ringt och kollat priser på material till mina dynor till utemöblerna.
Tyger lyckades jag fynda hos makens kompis i Frufällan.
Ca 10 m tyg för 70 kr.
Löjligt billigt.
Och 7 m var riktigt möbeltyg till utemöblerna.
Några hundra lappar sparade där som skulle gått till tyg.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar