måndag 13 juli 2009


Planerar


Hallen i nya huset är ett ständigt huvudbry. Falsk pärlspont - nu undrar ni nog vad falsk pärlspont är - det ska jag tala om - klickgolv som man valt att sätta på väggarna som bröstpanel och sen en trälist på det.

Visst ser det ut som pärlspont, vid ett snabbt ögonkast, en gulnande hemsk sådan.
Men jag tror att med lite vitfärg kommer det genast att se mycket bättre ut.
Ovanför bröstpanelen sitter en vacker tapet från 80-90 talet någon gång - struktur med rosa,blå,gula inslag om jag inte minns helt fel,.

Där ska det upp en tapet är tanken. Hade funderingar på att måla men har nu hittat en underbar tapet från BoråsTapeter som jag tror kommer att bli en riktig hit i våran stora hall.





Den som jag är sugen på heter - New Classic 2520.

Tänkte att dagens ena projekt blir till att gå ner till våran Colorama butik och se vad dom vill ha per rulle och om den ev måste beställas eller om den finns på lager.
Vi får 15% rabatt hos butiken så jag tänkte slå till innan vi har flyttat.

Linda

1 kommentar:

  1. Jag blev helt frälst i tapeterna, den du sett ut var jättefin i verkligeheten.
    De andades Ralph Lauren men kostar nog bara en tredjedel av vad deras tapeter kostar. Jag googlade och fick fram att de kostar runt 290kr/rulle men det kan nog variera.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera